torsdag 15 mars 2012

börjat forska....

vi planterade ju gräsfrön i fredags....
 mina favorittjejer och jag.....och nu har jag vattnat och vårdat dom ömt i snart en vecka....
 och titta....tada....det växer så det knakar....kanske för mycket....får nog ställa dom lite mörkare så det inte är visset  nästa vecka när jag ska lämna hem dom.....
 idag har jag tillbringat 3 timmar på ett av mina favoritställen här i byn....biblioteket.....jag har börjat forska...
 släktforska....äntligen....har länge efterlyst en kurs här i byn och nu är den här....en mycket trevlig och inspirerande kursledare också..... känner att där kan jag bli fast...
 efter lite information runt om släktforskning.... hur mycket det finns att hitta....hur man ska hitta....hur djupt ska man gå.....med mera fick vi kika runt lite bland husförhösböckerna......
 jag hittade min farfars farfar Daniel August .....jag ser en ljus karl framför mej....med pottfrisyr......ja det blir nog många nya ansikten man får lära känna nu......ska bli mycket spännande.....

dom hade en utställning med gamla planscher från förr på biblioteket....

så fina dom var och vilka påhitt det fanns här i byn....
gå gärna dit och kika.....

2 kommentarer:

  1. Släktforskning verkar spännande! Mina barns farmors bror (krångligt) har släktforskat och vi har en hel berättelse som vi fått av honom. Lycka till! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli himla kul att komma igång och gräva bland alla gamla böcker....
    Kram

    SvaraRadera